Menu Sluiten

Over de stichting

Stichting Oases is een stichting zonder winstoogmerk.

Het doel van stichting Oases is het terugdringen van depressie en burn-out. Door te normaliseren en zich te richten op iedereen die het teveel wordt. Haar kernwaarden: natuurlijk, goed en menselijk.

“Het leven gaat niet over rozen en onheil komt zelden alleen” Het kan ons allemaal teveel worden, dat is normaal, zo is het leven. En het zou ook normaal moeten zijn om daar aan toe te kunnen geven en te doen wat goed voor je is. Zoals even op adem komen, even bijkomen, bezinnen, of onderzoeken wat jou helpt om in je kracht te blijven.

De Oases biedt kortdurende logeerverblijf en dagactiviteiten, als ook thema weekenden. In een landelijk gelegen en huiselijke ingerichte boerderij. Er worden activiteiten aangeboden in de natuur, op creatief – en sportief gebied. Passend bij jouw natuur en bij wat jij nodig hebt. De Oase werkt daarbij met professionals op het gebied van begeleiding, coaching en ondersteuning op fysiek en mentaal vlak. De Oases richt zich op de natuur in de breedste zin. Op de natuur van de mens en al zijn unieke menselijke eigenschappen, behoeften, krachten en kwetsbaarheden. En gebruikt de natuurlijke menselijke middelen. De natuur zelf, de relatie, ons lijf en onze creativiteit.

In de opzet gaat een Oase ruimte bieden aan 8 tot 15 logees, beschikt ze over een atelier en een gezamenlijke ruimte voor maaltijden en activiteiten. Kijk voor de actuele situatie voor Oases Stegeren HIER

Daarnaast biedt de Stichting ruimte voor participanten.
Mensen en organisaties die mee willen doen en een bijdrage kunnen leveren.
Dat kan zijn, bv:
– in de vorm van een samenwerkingsafspraak met een andere organisatie
– financiële ondersteuning in de vorm van donaties
– iemand die graag wat te doen zou hebben en het fijn vind wat te kunnen betekenen voor de Stichting
– of die graag wat meer onder de mensen wil zijn, een droom heeft die hij/zij op de Oases zou kunnen ontwikkelen.

De ruimte voor participanten staat ook in verbinding met het ontwikkelen van nevenactiviteiten. Waar de Oases inkomen uit kan halen om zo haar doelgroep nog beter en vooral ook voordeliger (liefst gratis) kan ondersteunen en helpen.

De Oase in Stegeren is de eerste Oase, ze heeft speciale aandacht voor de naasten van mensen met kanker en andere levensbedreigende ziekten. LEES MEER

Meer info over het ontstaan van Oases KLIK HIER

Meer info over de visie en het beleid van Oases KLIK HIER