Menu Sluiten

Oases, iets voor jou?

Het leven gaat niet altijd over rozen. Weer tot jezelf, op adem en in je kracht komen is dan nodig.

Kitty en haar medewerkers gaan je hierbij helpen. Ze heeft veel ervaring met gezinnen, kinderen en jongeren. Ze is maatschappelijk werker, ACT therapeut en een geregistreerde jeugd en gezinsprofessional.

Er kunnen allerlei dingen en problemen spelen waardoor je vastloopt en op de Oases geholpen kunt worden:

• Nare en moeilijke ervaringen, of situaties. Net gebeurt of langer geleden.  (Zoals trauma’s, rouw en verlies. Een dierbare verliezen, verwaarlozing, geweld, grote teleurstellingen).
  • Identiteitsproblemen. Niet goed weten wie je eigenlijk bent, of waarom je doet zoals je doet. (Vragen als: wie ben ik eigenlijk, waarom ben ik zo, hoe wil ik zijn, hoe zie ik mijzelf, hoe wordt ik mijzelf en wat past bij mij?)
  • Psychologische en/of psychiatrische problemen, bij jezelf of in je omgeving. Jezelf of de ander beter begrijpen, jouw beste manier vinden om er mee om te gaan, grenzen weten en kunnen aangeven. (Bijv. depressie, ADHD, autisme stoornis, bipolair, borderline, genderdysforie, hechtingsproblematiek. )
  • Problemen in de sociale omgang of omgeving. Verbroken of problematische relaties, je anders voelen, het gevoel hebben er niet bij te horen, gepest zijn of gepest worden, (vecht)scheiding van je ouders, tussen twee vuren zitten, (even) geen thuis meer hebben of er even tussenuit moeten.
  • Speciaal en anders zijn. Vinden dat je anders bent, of je anders voelen, hooggevoelig zijn bijvoorbeeld. Of verstandelijk of lichamelijk beperkt zijn, misschien een stoornis of diagnose hebben. Acceptatie van jezelf en wat je nodig hebt, je talenten kennen of ontdekken is dan goed voor je.

Tot slot kun je jezelf ook helemaal op voelen. Het helemaal en allemaal niet meer weten, alleen nog maar weg willen van alles. Of dat misschien alles je helemaal niets meer kan schelen en alles je koud laat. Ook dan kun je terecht op de Oases en mag je vooral eerst op adem komen. Lees hier meer over bij Pauze- en Herstelplek

Dit zegt Kitty zelf:

Als je vastloopt of dingen erg moeilijk voor je zijn, is dat niet wat je wilde. Je vind het erg en naar dat het je overkomen is. Misschien voel je spijt, ben je bang of boos, of voel je eigenlijk helemaal niet veel meer, maakt je alles zo ongeveer niets meer uit.  Het is normaal dat we vastlopen en het soms moeilijk hebben. Het overkomt ons allemaal. Het is geen zwakte om hulp nodig te hebben en te accepteren. Ook ik heb mijn downs gehad, heb mijn lessen moeten leren en net als ieder ander ben ook ik soms kwetsbaar. Wat ik kan, wat ik weet en hoe ik ben, vind je in mij als jouw hulpverlener, open, betrokken en echt.

Ik heb ruim twintig jaar ervaring als hulpverlener. Daaronder vele jongeren en een te grote lijst situaties en diagnoses om op te sommen. Nooit op de automatische piloot, omdat ik vind dat iedereen en elke situatie steeds uniek is.

En vanuit al deze ervaring heb ik ontdekt dat hoe natuurlijker de hulpverlening verloopt, des te beter het werkt. Bij mij thuis komen, je er welkom, thuis en veilig voelen. Samen dingen doen, elkaar even echt leren kennen. En er zijn op de momenten dat je dat nodig hebt.

Samen ga ik met je kijken wat jij nodig hebt om op adem komen en in je kracht te komen.

Weet je niet zeker of Oases iets voor je is, of heb je nog vragen? Geen probleem hoor. Bel 0641251759 of mail info@stichtingoases.nl

Een kijkje bij Oases…