Over de stichting

Stichting Oases is een stichting zonder winstoogmerk.

Het doel van stichting Oases is het terugdringen van depressie en burn-out.

” Het leven gaat niet over rozen en onheil komt zelden alleen” Het wordt ons allemaal weleens teveel, dat is heel normaal. En het zou ook normaal moeten zijn om daar aan toe te kunnen geven en te doen wat goed voor je is. Zoals even op adem komen, even bijkomen, of ook om te kunnen bezinnen, of te onderzoeken wat jou helpt om in je kracht te blijven.

De Oases biedt kortdurende logeerverblijf en dagactiviteiten, als ook thema weekenden. In een landelijk gelegen en huiselijke ingerichte boerderij. Er worden activiteiten aangeboden in de natuur, op creatief – en sportief gebied. En zijn gericht op het ondersteunen en versterken van mensen die het even teveel is geworden en op adem en op kracht mogen komen. De Oase werkt daarbij met professionals op het gebied van begeleiding, coaching en ondersteuning op fysiek en mentaal vlak.

Een Oase biedt ruimte voor 8 tot 15 logees, beschikt over een atelier en een gezamenlijke ruimte voor maaltijden en activiteiten.

Daarnaast biedt de Stichting ruimte voor participanten.
Mensen en organisaties die mee willen doen en een bijdrage kunnen leveren.
Dat kan zijn, bv:
– in de vorm van een samenwerkingsafspraak met een andere organisatie
– financiële ondersteuning in de vorm van donaties
– iemand die graag wat te doen zou hebben en het fijn vind wat te kunnen betekenen voor de Stichting
– of die graag wat meer onder de mensen wil zijn, een droom heeft die hij/zij op de Oases zou kunnen ontwikkelen

De Oase in Stegeren is de eerste Oase, ze heeft speciale aandacht voor de naasten van mensen met kanker.