Menu Sluiten

Oases: Kennis delen en dromen helpen waarmaken

Jouw droom en daarvoor een boerderij winnen…..wie wil dat niet?

Het overkwam Kitty, oprichter en bedenker van Stichting Oases, zij won de buitenkans van de Provincie Overijssel. Sindsdien is zij bezig haar droom op de boerderij in Stegeren waar te maken. Mensen op adem en in hun kracht te laten komen.

Werken aan je diepste wens en droom, geven je kracht. Deze kennis delen en dromen helpen waar te maken doen dat ook.

De Oases gaat daarom bijeenkomsten organiseren over het herbestemmen van een boerderij en biedt op de Oases ruimte en ondersteuning om dromen waar te maken. Op de hoogte blijven? Abonneer je op de nieuwsbrief onderaan deze pagina!

Herbestemmen van een boerderij

Dat er veel boerderijen leeg komen te staan is een landelijk en maatschappelijk probleem. Ze raken in verval en komen hun omgeving niet ten goede. Alle provincies werken aan dit probleem, zo ook de Provincie Overijssel. Zij ontwikkelde haar project Buitenkansen en schreef een prijsvraag uit, de VAB-athon, een ideeën wedstrijd voor nieuwe invulling van leegstaande boerderijen. Te winnen was de leegstaande boerderij waarvan de Provincie eigenaar was geworden, vanwege een natuur-ontwikkelopgave. Twee jaar gratis gebruik en ondersteuning.  De Oases won deze Vab-athon in mei 2017. Het duurde even voordat de sleutel werkelijk in ontvangst genomen werd. Maar nu is ze de boerderij en de stichting het aan het inrichten en opbouwen.

• Kitty doet verslag in “Oases het verhaal”. KLIK HIER

Dromen helpen waarmaken

De Oases biedt ruimte voor jou droom, voor ideeën en talenten die op de Oases ontwikkeld kunnen worden en/of verder worden uitgewerkt. Zo kan de Oases jouw podium zijn, of springplank, of plek om je talenten te ontwikkelen.

Bijvoorbeeld:

• Een activiteit opzetten.
  • Een product ontwikkelen.
  • In de praktijk je talent oefenen en verder uitwerken.

Het moet natuurlijk wel passen bij wat de Oases zelf biedt, niet storend zijn of juist mooi aansluiten. Bijvoorbeeld een activiteit waar ook deelnemers van Oases aan kunnen meedoen, of een expositie waar ook zij van kunnen genieten. Het mag iets kleins, maar ook iets groters zijn. Landurig of in de vorm van een evenement. Misschien heb je een prachtig idee voor onderkomens voor de gasten op Oases, ecologisch en duurzaam bedachte holwoningen of tiny-houses ofzo. Of voor je organisatie of instelling misschien een mooi project. Laat het de Oases weten! Neem contact op, mail of bel 0641251759, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Heb je idee of een droom? Ben je een boerderij aan het herbestemmen of loop je met het idee daartoe?

Laat het ons weten, we denken graag mee! Stuur een mail of bel ons 0641251759

Meld je aan voor de nieuwsbrief van buitenkansen Oases en blijft op de hoogte van de ontwikkelingen, activiteiten en aankomende bijeenkomsten.