De Oase in Stegeren

De buitenkans van Stichting Oases.

Ergens begin 2017 viel het oog op een advertentie in de plaatselijke krant. “Win de sleutel van deze boerderij” .
Er ontstond een idee, volgde een aanmelding en een uitnodiging.
Vervolgens waren Kitty Vos en Helen Smit aanwezig bij de VAB-athon van de provincie Overijssel op 9 en 10 maart 2017 en eindigden bij de beste drie.
Ze besloten alsnog ook voor de boerderij in Stegeren te gaan, Kitty herschreef het ondernemingsplan en maakte gebruik van de wildcard. Opnieuw kwam de Oase in de finale.

Op 17 mei werd de winnaar bekend gemaakt en jawel de Oase won de sleutel van de boerderij in Stegeren!

Klik op de knop hieronder om naar het YouTube kanaal van Stichting Oases te gaan. Je vind er de filmpjes van de provincie over de prijsvraag, het nieuwsitem van RTV Oost en “Kitty vertelt het verhaal in delen”

De Oase heeft de sleutel van de boerderij in Stegeren gewonnen!

De Oase kan daardoor met behulp van de Provincie 2 jaar lang gratis gebruik maken van deze boerderij en starten met de Oase Stegeren. Geweldig dit initiatief van de provincie Overijssel en de mooie buitenkans voor stichting Oases. Voor meer informatie over de buitenkans en het winnen ervan klik HIER

Nu de Oase heeft gewonnen zijn de ontwikkelingen in volle gang. Oprichten van de stichting, afspraken maken, contracten tekenen, opstarten en inrichten. Er komt nogal wat bij kijken.

Bij de visie en de missie van Oases past dat zij zich open, eerlijk en transparant opstelt.
De ontwikkeling van Oase Stegeren wordt bijgehouden in onze nieuwsberichten. Om te bekijken klik HIER.

Korte update stand van zaken:

• Maart 2018, sleutel in ontvangst genomen
  • Augustus 2018, werkzaamheden gaan traag, veel tegenvallers en meerwerk. Opstartproject dit jaar verzet naar volgend jaar.
  • December 2018, Pauze en herstel voor jongeren en jongvolwassenen opgezet
  • Februari 2019, Wereldkankerdag bij Oase Stegeren speciaal voor de naaste.
  • Maart 2019, Atelier ingericht en klaar voor gebruik. En we hebben een moestuin!
  • April 2019, WMO contracten met diverse gemeenten

Impressie