Plannen met financiële bijdrages

De Oases is in Stegeren nog in de opbouw fase. Er is al veel gereed, maar er liggen natuurlijk nog veel plannen en wensen. Zoals:

• Twee nieuwe gasten toiletten ruimtes voor bij de gezamenlijke ruimte in de deel. Kosten geschat op: € 4500,- (materiaal kosten werk door vrijwilliger)
  • Twee mobiele chalets op het erf, voor de opvang jongeren en jongvolwassenen en naasten. Kosten geschat op € 20.000
  • Opvang voor twee of drie (asiel) minivarkens. € 300,-
  • Extra’s voor jongeren en jongvolwassenen en de naasten. (Dagje uit, bijzondere en wat duurdere activiteiten, laptops voor op de kamers bijv.) Kosten: Voortdurend en oplopend. Laptops € 2500,- voor 5 stuks ongeveer. Dagje uit € 300,- ligt eraan hoe en wat.
  • Luxe badkamer voor bij de logeerruimtes van de jongeren en jongvolwassenen boven. Kosten geschat op: € 7500,-
  • Mestzak verwijderen en zwem/visvijver van maken. Kosten? Nog niet bekend, komt ook milieu wetgeving en regels bij kijken.
  • Het erf bij de voederkuilen omploegen en tot weiland maken. Kosten geschat op € 1000,- (huur shovels, werk door vrijwilligers)

Patiëntenorganisatie voor naasten van kanker. Zodra Oases haar ANBI status heeft, wil ze ook kijken naar de mogelijkheid om een patiëntenorganisatie te worden voor de naasten van mensen met kanker. Hiervoor heeft ze 100 leden nodig. Wanneer het zover is zal ze om (steun)leden gaan vragen met een lidmaatschapbedrag van € 25,- per jaar. Dat is een voorwaarde om een patiëntenorganisatie te worden. Als patiëntenorganisatie krijgt ze dan subsidie uit het PG fonds (patiënten en gehandicapten fonds) om lotgenoot contacten te kunnen organiseren.

Verder wordt de omzet die Oases maakt uit haar nevenactiviteiten ook gebruikt voor investeringen als voor de plannen hierboven. Ze is nog maar net gestart en tot nu toe waren er slechts kosten en hoge investeringen voor onze oprichtster Kitty. De omzet gaat nu komen en moet dan ook groeien. Hulp in de vorm van donaties zijn daarom heel welkom! Doneren kan HIER

Al gereed:

• Groot digitaal scherm (smart TV), voor in de gemeenschappelijke ruimte. Kosten € 1500,-
  • Recreatie veld, voor een kamp en sportieve activiteiten. Kosten  1284,97